čtvrtek 28. června 2012

Jeskyně na motivy...

Jeskyně Stíny nad Antivou

Dnes bych vám ráda představila další jeskyni na motivy počítačové hry Dragon Age, kterou na Abarinu můžete najít a to Stíny nad Antivou. Něco málo víc o světě Dragon Age si můžete přečíst zde, v představení jeskyně Dragon Age.


Stíny nad Antivou se odehrávají několik století před dějem samotné hry Dragon Age. Opět byl poskvrněn pradávný bůh – drak a proměnil se v Arcidémona, který v čele Nákazy chce ovládnout svět. Opět nastal čas Šedých strážců.

Zvláštností tohoto příběhu je to, že v téhle době ještě žijí gryfové, krásná, majestátná a inteligentní stvoření. Gryfové, kteří se zasvěcují s Šedými strážci, aby spolu s nimi čelili Nákaze. Při obřadu Zasvěcení si gryf vybere svého jezdce. Jakým způsobem vybírá? Těžko říct. Jisté je jedno – mezi gryfem a jezdcem poté vznikne velmi silné pouto. Žádný cit mezi lidmi, sebevětší přátelství a láska se tomuto poutu nevyrovná.
Jezdec a jeho gryf spolu telepaticky komunikují, jejich spojení jde ale mnohem dál. Při Zasvěcení se propojí jejich mysli a oni o sobě vědí vše. A i nadále vnímají pocity a hnutí mysli toho druhého. A dokonce i fyzické pocity – pokud je zraněn gryf, ucítí to jeho jezdec a naopak. Pokud je zabit jezdec, jeho gryf tuto ztrátu neunese a umírá také. Jezdci bez gryfů většinou přežívají – nikdy už ale ne jako úplné a vyrovnané osoby.

Tuto jeskyni vede Marín, i když ze začátku ji vedla spolu s Tartarem. Co nám o jeskyni prozradí?


O gryfech, na kterých v této době létají Šedí strážci, není ve hře příliš informací. Z čeho jsi čerpala inspiraci pro ně samotné a pro jejich spojení se Šedými?
To je pravda. Ve hře je několik lákavých zmínek o tom, že Šedí strážci původně létali na gryfech, ale podrobnosti tam nejsou, přesto právě gryf je jejich znakem, který nesou na štítě... Musela jsem tedy hledat nějaký model pro jejich chování a protože v té době nebyla ještě ani zmínka o tom, že by na Abarinu vznikla jeskyně na motivy knížek Anne McCaffrey Drakeni z Pernu, vypůjčila jsem si právě hodně od ní. Víceméně způsob komunikace mezi jezdcem a gryfem, Zasvěcení, zvláštní spojení, které spolu navazují… to vše jsem vzala od jejich draků. Snad to aspoň trochu funguje...

Jak bys ohodnotila to, jak jsme se my hráči popasovali s hraním svých postav a zároveň našich gryfů? Splnila naše hra tvá očekávání? A překvapilo tě něco v tomhle směru?
Určitě splnila. Možná i předčila. Nesmírně mě potěšilo a překvapilo, jak hráči pojali své gryfy. U většiny z nich jsou to lehce kousaví, ironičtí tvorové, kteří vám vidí až do žaludku a rozhodně nehodlají držet zobák o tom, co tam vidí. Takový černý hlas svědomí. Po téhle stránce jsem okouzlená, co všechno ze sebe dokázali hráči dostat a svým způsobem ohromená, jak přirozeným způsobem dokázali vyjádřit i dost velký cit a to většinou bez zbytečné patetičnosti. A to je umění...

Po Tartarově opuštění jeskyně a smrti Garahela, který vedl tuto skupinu, se z tvého CPčka Merikka stala plnohodnotná postava. Merikk jako vychovatel gryfů dokáže komunikovat se všemi gryfy, do toho teď na něm ještě leží břímě vedení skupiny – jak se ti hraje?
Odchod Taratra i smrt Garahela mě svým způsobem mrzí, ale Tartar toho měl moc a Garahel… no zase jsem toho měla moc já, abych táhla další postavu... Takže jsem se ho tak trochu zbavila, což je dosti troufalý tah, vzhledem k tomu, že hraje důležitou úlohu v budoucnosti této jeskyně. Ale tenhle malý problém jsme myslím elegantně vyřešili ;) Každopádně Merikk měl být skutečně pouze CP. Hrál se mi ale dobře a zdálo se, že si ho hráči oblíbili a nakonec oni sami navrhovali, aby z něj byla plnohodnotná postava. Ty jsi byla myslím mezi nimi, ne? ;) Ovšem lhala bych, kdybych tvrdila, že nejsem ráda, velmi jsem si na něho zvykla a pokoušet se do něj vžít, je nesmírně zajímavé, protože je to zase úplně jiný úhel pohledu. Ale uznávám, že občas uhlídat všechny gryfy, a co zrovna vyvádějí, je pořádná fuška, jezdce nepočítaje. Docela očekávám, že Merikk zešediví poměrně brzo ;)
Ano byla ;)
Jistě, všechny nás uhlídat - s tím sdílením pocitů, je asi pro Merikka dost těžké vnímat některé aspekty života gryfů a vlastně i přes ně jejich jezdců, že? ;)

Ano, je to taková ztráta anonymity. Navíc vy sdílíte svoje nitro s jedním gryfem, on se všemi. Do toho vnímá vše, co gryfy hýbá a přes ně i to, co cloumá jejich jezdci. Občas je to dost nepříjemný nápor. Navíc je tu i ožehavá sexualita gryfů, kterou jezdci vnímají poměrně silně a má na ně nemalý vliv… A tomu čelit, to už chce nějaké sebeovládání. Zvláště když kolem pobíhají krásné dívky, jako je třeba Eponine naší Margit ;) To by jeden vyletěl z kůže ;)

K Šedým strážcům jsou často přijímány nejrůznější pochybné existence. Co říkáš na složení téhle skupiny Strážců?
Hehe. No, zdá se, že oproti Dragon Age je tu poměrně nízké procento nájemných vrahů i když to v poslední době trochu vyvážila CPčka ;) Každopádně nám to tam, jako vždy, překypuje nejrůznějšími traumaty z dětství či mládí. Ostatně, tohle je pro fantasy docela typické ;) Vzhledem k tomu, že k Šedým se ale opravdu dávali zkrachovalé existence, není to tak úplně mimo mísu.
Ještě malý dodatek... Pokud se k nám výhledově připojí Lišák s postavou, kterou kdysi vymyslel Stařec, pak se nám ty charaktery opět příjemně zpestří ;)
V to doufám ;)

Kromě hlavního příběhu a úkolu, který tato skupina má, velkou část jeskyně tvoří řešení vztahů mezi postavami, bublají a vřou tu různé emoce a city, kolikrát přiživované i jejich gryfy, jak už bylo řečeno výše. Jak ty vnímáš takové kolikrát i vypjaté (ať už dobrém či ve zlém) vztahy mezi postavami?

Ano, dá se říci, že interakce mezi postavami v téhle jeskyni bují docela dost, jistá Niniane by byla spokojená ;) A já jsem ráda… Je to živější, uvěřitelnější, protože upřímně, kdyby ta skupinka opravdu prožívala to, co prožívá, bylo by to jiné? Myslím, že ne. Možná ještě horší a zamotanější. Takže ano, občas jsem z toho trochu na budku a občas mlátím čelem do desky stolu, ale to nikdo neví, no a nějak to společně vždycky vyřešíme, ne? ;) Od toho jsou dobří hráči, že by i takové vypjaté situace měli zvládat a nechat je v jeskyni… A ve Stínech máme dobré hráče, jsem o tom přesvědčená... ;)

Na rozdíl od jeskyně Dragon Age ve Stínech nad Antivou neodehráváme příběh známý a daný počítačovou hrou. Jak moc důkladně a podrobně máš vymyšlený děj a zápletky?
Něco mám vymyšlené a poznamenané, ledacos vymýšlím za pochodu, podle toho, jak se jeskyně odvíjí a stává se živou. Takže tak půl na půl.
Konkrétně třeba lid Karaya nebyl původně vůbec v plánu, napadl mě doslova po cestě, tedy při letu ;)

A nakonec hodně záludná otázka – která jeskyně ti víc přirostla k srdci, kterou máš raději – Stíny nad Antivou anebo Dragon Age?
Uff. Tak tohle je záludné. A moc. Nevím. Dragon Age je od začátku moje srdcová záležitost a Stíny… to je takové dítko, které hýčkám od jeho zrození. V obou jsou postavy, které mám hrozně ráda a tím nemyslím svoje vlastní, ale vaše… na obě se těším. Možná o trošičku víc je to přece jen Dragon Age, ale Stíny peláší hned za ním ;)

= Marín a Janika =

Žádné komentáře:

Okomentovat

1. Do velkého textového pole napište komentář
2. Vyberte podpis, lze i anonymní
3. Klikněte na tlačítko "Přidat komentář"
4. Opište písmena z obrázku (ochrana proti spamu)