úterý 30. června 2015

Jeskyně nejen na motivy...

Jeskyně Druhý nádech Auru - rozhovor

Dnes bychom vám rádi představili trochu netypickou jeskyni, co se prostředí i postav týče. Tak co nám o ní prozradil její PJ Doctor Koště?

Tvá jeskyně Druhý nádech Auru je opravdu specifická a nedá se říct, že by zapadala do běžného scénáře. Prozradíš našim čtenářům, o čem jeskyně je a o co v ní jde?
Druhý nádech Auru je jak by se dalo říct, můj miláček.

Už docela dávno jsem se rozhodl, že bych rád vytvořil svůj vlastní svět, ovšem nechtěl jsem, aby ten svět byl klasický, chtěl jsem vytvořit dýchající žijící svět, ve kterém by se věci měnily, a ve kterém jsou rasy, které neuvažují jako lidé. Celá jeskyně se zakládá na tom, aby se hráčům povedlo ochránit praotce všeho živého na tomto světě, velkým faktorem je, že kolekce ras ho již před několika set lety zničila a nejspíše se o to budou pokoušet znovu.

A tady do hry vstupují hráči, nejen že musí praotce ochránit, ale sami musí přežít, hra se bude v průběhu jeskyně měnit z klasického survival příběhu do diplomatické/obrané fáze, kdy se hráči pokouší ochránit nejen praotce, ale dostat více ras na svoji stranu.
Tak to zní opravdu zajímavě.

A jaké rasy jsou tedy hráči a co bys nám o ní řekl?

No hráče bych nemohl nazvat rasou, spíše něco jako přírodní mutace, ale nazývám je Arusuky pro zjednodušení.

Praotec je neuvěřitelně slabý a proto nedokáže vytvořit jejich bývalé formy a proto se z nich stali Arusukové.

Jsou metr vysocí a váží pouhých 30 kg, a díky tomu jsou hráči donuceni používat jiné taktiky než přímý útok, jejich žaludky a zuby jsou zázrakem přírody, jelikož dokáží strávit jak kosti, tak i ovoce a jejich imunitní systém je dělá imunní proti skoro všem nemocím.

Ta nejzajímavější věc na nich jsou jejich digitigrádní (Raptoří) nohy, které jsou perfektní jak na šplhání, tak na plížení, jejich horní končetiny jsou naprosto normální, až na to, že nemají prsteníček. Také se velice podobají opicím, jejich přední končetiny mají zajímavou svalovou konstrukci a proto dokáží skákat z větvě na větev, a také mají ocas podobný opičímu, který jim pomáhá s balancováním. Dál tu jsou uši podobné králičím a oči, které dokáží vidět v noci, jako kdyby bylo šero, k tomu připočítejte hustý kožich, který pomáhá proti zimě a prudkým nárazům a dostanete skoro zázrak přírody. A málem bych zapomněl na jejich "psovitý" čumák.
Tak to jsou zajímaví tvorové ;)
Mají i nějaké zvláštní schopnosti?

No to je trošičku spoiler, ale hráčům neuškodí.

Všechna stvoření jsou magická, i oni, ovšem musí najít někoho, kdo by je mohl naučit použít a vypustit tuto magii ze sebe, také nesmíme opomenout jejich schopnost učit se neuvěřitelně rychle.

Také je na výběr mutace, ovšem mutace se vybírá po každém "vylevlování" stejně jako ostatní staty (Síla, Inteligence atd.).

Když jsem tě žádala o tip na životopis někoho z jeskyně, řekl jsi mi, že jsi životopis po hráčích nechtěl. Jak tedy začínali, s jakými informacemi?
Jediné, co hráči napsali, byl svůj vzhled a jak se jejich postava chová, stata a to je vše.

Důvod, proč hráči neznají svoji historii, je, no protože se doslova narodili, spíše znovu narodili včera. Chtěl jsem svět nechat naprostou mysterií pro hráče a donutit je přemýšlet, proč jsme tady? Je tu někdo jiný? Co všechno můžeme jíst? Všechny tyhle otázky již byly položeny a podle mě jich bude položeno mnohem víc a také se vyžívám ve zmatení mých hráčů, když se snaží vyřešit situaci bez jakékoliv nápovědy.
Myslím si, že tohle může být zábavné ;)

A s jakými jinými tvory se již setkali a s jakými ještě mohou setkat, pokud tím moc neprozradíš svým hráčům?

Bohužel o budoucích setkáních nic neprozradím, ale to, co potkali, rád popíši.

Jejich prozatímní setkání nebyla příliš zajímavá, zvíře podobné mini verzi srnky a selete několik menších roztomilých hlodavců. Například Kvílky, myši, které jsou opatřeny obřími ušisky a komunikují spolu taháním za ocas. Také tu byl alfa predátor lesa, Lerapax, obří kočkovitá šelma s výborným čichem a sluchem, ovšem postrádá zrak, vysoký metr osmdesát a dva metry dlouhý, útočí z větví stromů a láme kořisti vaz. Zajímavý fakt - jeho čelist je vysunovací a proto když se o pár centimetrů netrefí, dokáže svoji čelist "vystřelit" a zachytit oběť.

Zajímalo by mě, jestli celý tenhle svět se všemi jeho tvory a tím, jak to v něm chodí, je tvůj nápad a tvá invence, nebo jestli jsi se nechal někde inspirovat?
Řekl bych, že je to obojí, rád vymýšlím nové věci, ale nechat se něčím inspirovat a dokázat tuto inspiraci do něčeho vložit, je originalita sama o sobě.

Ale asi tou největší inspirací je hra, která se jmenuje Ori and the Blind Forest, z té  jsem čerpal a stále čerpám. Vše ohledně té hry je nádherné, od jednoduchého nevinného příběhu až po ručně kreslené pozadí. Celé mě to přimělo k tomu, abych si vytvořil něco vlastního, něco, o čem bych mohl říkat: "Tohle je moje práce tohle jsem vytvořil". Nikdy jsem nebyl spisovatel, a kreslím jako beznohý šnek, ale vždy jsem chtěl někomu tento svět ukázat, a tohle je pro mě perfektní, je to jako nechat čtenáře aby si přečetl vaši knihu jakkoliv chce, nahoru, dolů, či doleva, doprava, skoro jako mít vlastní reality show :)
Chápu a věřím, že se ti to daří, i když tu hru neznám ;)

Mluvil jsi o levelování postav, jakým způsobem bude probíhat?

Jak jsem říkal, postavy jsou vlastně reinkarnací svých bývalých podob, proto se budou levelovat pouze když najdou kousky sebe sama. Tyto kousky mohou být abstraktní, jako vzpomínky či emoce, ale také hmotné, jako například oko či srdce. Problém s hmotnými částmi je ten, že ho vidí i ostatní rasy a proto možná bude trochu těžké získat svoje srdce, když ho někdo používá jako židli :D.

Chvilku jsem se rozmýšlel, že se vylevlí pouze jediná postava, pokud najde část sebe sama, ovšem to jsem zamítl, jelikož by to bylo ne-fér vůči ostatním hráčům, a pak by to přestala být zábava pro všechny, a zábava je to hlavní v těchto jeskyních.
Tak to je také zajímavý způsob vývoje postav ;)

Chtěla bych se zeptat, kdyby někoho z čtenářů po přečtení tohoto rozhovoru jeskyně zaujala natolik, že by si chtěl s vámi zahrát, má šanci?

Rozhodně!

Vlastně jsem se nedávno rozhodl, že na začátku července znovu otevřu verbíř, jelikož přece jen bude mít více lidí volno, a navíc tato jeskyně nemá limitovaný počet postav, jelikož konečná část jeskyně bude neuvěřitelně těžká na přežití.
Dobře vědět ;)

Takže postavy mohou i zemřít? A i v průběhu jeskyně, nejen ve velkém finále?

Ano, smrt je část cyklu života a ani hráčské postavy se jí nemohou vyhnout, samozřejmě si můžou vytvořit novou postavu, ovšem s novou postavou přichází nový vzhled, nové vzpomínky a zase se vrací na začátek.
Smrt ve finální části je konečná, jelikož pokud neuspějete, zítřek už nebude.

Naštěstí mají postavy několik jak se říká hápéček, tedy tři, život ztratí při vážném zranění a končetiny také nevydrží navždycky.

A nakonec tradiční otázka – co bys popřál své jeskyni, jejím hráčům a jejich postavám?
Své jeskyni bych nejradši popřál, aby to se mnou vydržela, hráčům bych rád popřál, aby se zabavili a aby jim nadšení k jeskyni vydrželo a postavám? No postavám mohu pouze dát malou radu, naučte se šít, otevřené rány mohou zhnisat.
Tak snad si to postavy vezmou k srdci ;)

Děkuji ti za tvůj čas a trpělivost ;)

Já také děkuji.

= Doctor Koště a Janika =

Žádné komentáře:

Okomentovat

1. Do velkého textového pole napište komentář
2. Vyberte podpis, lze i anonymní
3. Klikněte na tlačítko "Přidat komentář"
4. Opište písmena z obrázku (ochrana proti spamu)