středa 1. října 2014

Abarinská ANKETA

Anketa byla tentokráte taková jednoduchá, oddechová...

Otázka, kterou jsem osloveným položila zněla:
Hraješ raději za kladné nebo záporné postavy? A proč dáváš přednost těm nebo oněm?

A jaké byly odpovědi?

Kuraookami
Hraju postavy hlavně něčím zvláštní, je mi celkem jedno, jaké jsou přesvědčení. Lépe se mi hrají "ti zlí" protože se nemusí zabývat výčitkami, záchraně ostatních a podobně - mohou jít dál svou cestou k cíli. I přes mrtvoly. A prý mi to jde. Nějak nevím proč... já, takové zlatíčko O:-). No dobře, někdo mi na Abarinu řekl, že jsem notorický abarinský bůh zla. To bude asi tím, že na RP večerech většinou hraju ty zlé, ale tak nemůžu to ovládat jako PJ a zároveň být ta kladná hodná postava, ne? Většinou to je postava důležitá pro příběh, ať už hodná nebo zlá. Dobro představují spíše ostatní hráči a já jsem buď ten hodný, kdo je vede, nebo ten, proti komu mají jít. Ale souhlasím, většinou vypadá temně. Prostě mi to tak víc sedí :-) (Ono už i to Kura ve jméně Kuraookami značí "temný")

Vash
Popravdě nemám jedinou zápornou postavu, takže moc nemůžu říct, co mám radši. Ne, že bych přímo vyhledával klaďase, ale nějak jsem zatím nenatrefil na jeskyni, kde bych si mohl zahrát záporáka. Třeba se to brzo změní a pak Vám dám lepší odpověď. ;-)

Mario Black
Co se týká hraní kladných a záporných postav převažuje u mě drtivá většina klaďasů. Přeci jenom by mělo alespoň tady v našem fantasy světě vítězit dobro nad zlem. Kromě toho do dobré postavy se mi lépe vžije. U záporáků, kterého taky jednoho hraju, musí člověk hodit veškeré morální sklony stranou a dělat všude neskutečný bordel. Je možná pravda, že hraní za zápornou postavu může být mnohdy zábavnější, ale mnohem hůře se s ní jako hráč ztotožním.
Takže odpověď je - raději hraji za kladné postavy, už kvůli tomu, že se v každé postavě, kterou si vytvořím v určité stránce vidím. Ale ne té bojové :-D

warsong

To záleží na jeskyni... Teď to nedokážu určit.

Lišák
Dá se říct, že když se tak dívám na své postavy, tak častěji hraji za postavy víceméně kladné. Málokdy jsou však kladné bezezbytku. To už je pak veliká výjimka. Je to namáhavé a stojí mne to hodně uvažování než za ně napíšu. A čím déle je hraji, tím méně mi připadají zajímavé.
Zlých moc nemám, ale většinou se mi hrají docela dobře, mají obvykle docela šmrnc a není to nuda.
Vůbec nejlépe se mi ale asi hrají postavy nejednoznačné a přitom inteligentní. Takové, které mají svůj žebříček hodnot, nejsou vysloveně zlé, ale mají věci hezky utříděné podle svého rozumu. Když chtějí, umí pomoci. Ale pokud to uznají za vhodné (a hodí-li se to k jejich charakteru), dokáží být například i docela podlé. A pak to obvykle před ostatními umí skrýt...
Takový koncept postavy mi při jejím hraní dává svobodu, současně dokáže vyvolávat napětí. Není nudný a přináší překvapení pro spoluhráče.
Záleží ale také na momentální náladě, na jeskyni, příběhu a spoluhráčích. Do každého prostředí se hodí něco trochu jiného a když se všichni snaží, bývá to moc fajn, ať už jsou postavy spíše zlé či dobré.

Osud

Pre mňa neexistujú kladné alebo záporné postavy, vzhľadom na to, že je to celé veľmi subjektívne, neexistuje postava, ktorá je záporná, či kladná, existujú vlastnosti, ktoré sú v rámci (našej) spoločnosti považované za žiadané (kladné) a nežiadúce (záporné) a keď si to takto rozoberiem, neexistuje postava úplne kladná ani úplne záporná. Mám z tohoto hľadiska veľmi rád, keď postava má záporné vlastnosti, aj kladné vlastnosti. Najlepšie však je hrať postavu, ktorá má viacero tých záporných, keďže to dáva ostatným hráčom občasný konflikt, ktorý sa točí okolo tej postavy, alebo okolo tej ktorej vlastnosti.

Miastro

No je to těžké vymezit, ale pokud je na výběr jen z dobrých a zlých, tak vítězí dobrá povaha.
Však ani zlý charakter mi není proti srsti, je však složitější jej dostatečně zahrát, protože postava snáze sklouzává do dvou extrémů.
1. příliš zla a tudíž agresivní
2. pasivně zlá, která spíše škodí a dobírá si ostatní.
V obou případech je složité ji udržet v družině, tudíž ne vždy vhodné na hru.
Proto, ačkoli je postava zprvu zlá, během pár dní střídá charakter, kvůli společenskosti, ženám v družině... na vychytralost a podlézavost.

Engelschalk
Radšej hrajem za kladné postavy, a to preto že fantasy svet je už aj tak plný zla a nepotrebujem prilievať olej do ohňa.

Werdyn
Popravdě rád hraju spíš za neutrální, ale když už bych si musel vybrat mezi zápornou nebo kladnou tak si vyberu kladnou.
A důvod, no asi nejspíš proto že se do kladných postav dokážu líp vcítit a hrát za ně než za záporný :)

Pavlína2
Poslední dobou se kloním ke kladným a živým postavám, tzn., nehraji záporáky ani nemrtváky (upíry apod) A důvod? už je dost zla v reálu, tak proč si to nosit i do her?

Janika
Nemám ráda černobílé vidění světa a tudíž ani černobílé postavy. Vím, že i do fantasy patří boj dobra se zlem, ale tak pohádky nehrajeme. Absolutní dobro ani zlo zahrát neumím. Takže - mé postavy nejsou vesměs žádní svatoušci, ale vyloženě zlých mezi nimi moc není. Jen mají většinou tak nějak posunutou morálku a žebříček hodnot, ale vždy je to tím, co je nějak ovlivnilo a formovalo v jejich minulosti.
Takže pokud jsou mé postavy v určitém směru zlé, vlastně za to tak úplně nemohou a snaží se se svou minulostí nějak srovnat a dostat se dál. Každopádně jsou mé postavy trpící, protože se spokojenýma je nuda ;-)
Jednou jsem zkoušela zahrát zákonně dobrou elfí druidku. Vím, hnala jsem to její dobro do krajnosti, ale i tak ji chtěli chvílemi zabít když ne postavy, tak hráči určitě :-D
"Jdeme vyslýchat zajatce - odveďte Shienu."
Ale šla mi rozhodně lépe, než vyloženě zlá, bezcitná, v krutosti a bolesti druhých si libující postava.
Takže asi tak - raději postavy nakloněné spíš ke zlu, z extrémů ale, když by to muselo být, raději dobro, než zlo.

Lord Matej IX.
Určite kladné. Každú postavu hrám podľa seba a ja rozhodne inklinujem k dobru a to do určitej miery presiakava do každej mojej postavy. Občas si aj ja rád zahrám nekalé úmysli aby som si očistil hlavu ale veľmi rýchlo to potom zvrtnem niekam ku filantropom a ochranárom kde sa cítím najlepšie, kde si plním svoje sny o tom, aký by som mohol byť ak by som bol tým či tou tam a tam vo svete fantázie.

Ion
Moje postavy jsou vždy v nějakém rozporu. Navenek dobré a uvnitř něco temného, či se snaží být dobré a táhnou si sebou temnou minulost, která se vyjevuje i v jejich chování, nebo naopak je to archetypální zloun, který se snaží potlačit něco dobrého v něm. Jejich rozpor si často usnadňuji rasovou podmíněností, či či zátěží z minulosti atp. Viz. můj Kain v Tajemné zemi zde na Abu....je to upír...často bezohledný a sobecký, jako už byl před svou proměnou, ze své podstaty navíc je zlem samým, ale snaží se být za klaďase. Jon Eleth z "O čem sní Veronika", je zatížený svou minulostí, touhou po moci a vědění, sužovaný temnou chorobou....snaží se pro sebe najít lék a půjde přes mrtvoly...ze svého vnitřního přesvědčení nikomu neublíží....jen mu nesmí stát v cestě.
Abych to shrnul...hraní černobíle oddělených postav Zlo vs Dobro mi přijde dobré možná na rozjezd a je jednoduché...patří to spíše do pohádek (pro děti). I když v každém převládá to či ono, není nikdo jen zlý či jen dobrý a herní svět, který je postaven černobíle ztrácí na své vřelosti a opravdovosti oproti svým vlastním hráčům a stává se šablonou.


A jak byste odpověděli vy?
Vyjádřete se v komentářích, ostatní si vaše zážitky z akcí jistě rádi přečtou.

Žádné komentáře:

Okomentovat

1. Do velkého textového pole napište komentář
2. Vyberte podpis, lze i anonymní
3. Klikněte na tlačítko "Přidat komentář"
4. Opište písmena z obrázku (ochrana proti spamu)