pondělí 31. března 2014

Abarinská ANKETA

V abarinských jeskyních, a nejen tam, platí, že PJ má vždycky pravdu, a když ji nemá, platí pravidlo číslo jedna. Jak si ale PJové pomáhají? Nechávají to jen na své fantazii nebo se opírají o nějaké více či méně propracované systémy? Otázka pro toto číslo NAMRA zněla:

Používáte při hraní nějaký herní systém (DrD, DrD II., GURPS, WoW, atd.)? A pokud ano, jaký a proč?

A co vy ostatní? Spoléháte na fantazii nebo dáváte přednost pravidlům?

Romuland
V jeskyních nepoužívám žádná zaběhlá pravidla jako DRD, DRDII etc...

Morniel Modrý
Osobně používám pouze systém zdravého rozumu a vyhodnocování toho, co nastane, samozřejmě za předpokladu, že jako PJ, tedy Bůh všemohoucí, sám určím, co jde a co nejde:-)

Cliff5
Ne, systém nepoužívám. Jeskyně, kterou vedu je RP.
Důvod je ten, že ty systémy neumím. Musel bych hledat pravidla a v RP mi stačí fantazie.

pán vlků
Ano, ve spoustě jeskyní používáme alespoň základy DrD a DrD II, a to buď pro levelovací systém (získávání zkušeností) nebo pro vyhodnocení bojů. Také používáme základní nabídku povolání a ras , velikost postav (A,B,C...)

Další, co určitě používám, je např. seznam kouzel z DrD s DrD II a to v případě, že se hraje s nováčkem, který buď nemá dostatečnou fantazii hned na začátku na vymýšlení kouzel, nebo vymýšlí kouzla, na která zatím nemá úroveň (každý nemůže hned vrhat černé blesky).

michza
Jako herní systém jsem vždy používal spíše DrD, ale zde na Aba jsem postupně přešel na volnější, nebo spíše kombinovaný systém DrD, DrD2 i s prvky D&D. Ovšem kompletně se nic nepřepracuje. :-) Myslím si, že všechny zmíněné herní systémy jsou samostatně propracované velmi dobře a stojí za to zahrát si je jako samostatnou jednotku. :-) Časem ovšem člověk dojde do bodu, kdy bude chtít spíše experimentovat, jak by hra vypadala s pozměněnými pravidly, a i proto se rozhodne je zkombinovat, nebo si vytvořit z části vlastní. :-)

Hauser
Nejčastěji používám systém AD&D. Protože mi to přijde propracovanější. A pak pravidla pravděpodobnosti. Prostě je-li to aspoň trochu reálné.

Lišák
Vlastně ani ne.
V jedné jeskyni se zlehka opírám o pravidla Vampire: The Masqerade, protože dobře vedou k vytvoření relativně vyvážených zajímavých postav. Ale tato pravidla jsou opravdu jen zhruba zastřešujícím rámcem.
Pode mne při hře na Abarinu používat kompletní pravidla ani není možné. Zdržovalo by to natolik (a to zejména třeba při soubojích), že už tak dost pomalé tempo jeskyní by se mohlo stát neúnosným.
Možná někdy není špatné se o nějaký systém zezačátku opřít, zejména i proto, aby také hráči získali nějakou představu o tom, co je čeká a jak to v tom světě asi může chodit. Například stačí říci, že je to svět stvořený podle pravidel Světa temnoty a většina znalých už bude doma.
Dají se použít části pravidel, je možné ušetřit čas tím, že postava jen popíše, co by udělat chtěla a všechny hody při tom prováděl PJ. Funguje to a stačí k tomu důvěra hráčů v PJ.
Dle mého mínění je ale (nejen) po internetu asi nejlepší hrát bez pravidel, popřípadě jen s úplně nejnutnějšími rámcovými mechanismy z nich vybranými, které pomohou rozhodnout sporné situace. Šetří to čas a otvírá mnohé možnosti.

= Niniane =

1 komentář:

  1. Ako kedy, systém sa niekedy hodí, ale na Abarine väčšinou netreba a ak niečo potrebujem náhodne, jednoducho stačí hodiť kockou a domyslieť na základe čísel výsledok. Inak preferujem mať aspoň predstavu o sile postáv a ich schopnostiach a znalostiach a hlavne ich rozsahu, takže aj keď v jaskyni oficiálne systém nieje, rád si dávam postavám vo svojich jaskyniach aspoň pomyselné bodové ohodnotenie, uľahčujúce mi rozhodovanie v prípade rozporu medzi hráčmi/postavami a zároveň mi to uľahčuje občas im zamiešať kartami a životmi. :D

    OdpovědětSmazat

1. Do velkého textového pole napište komentář
2. Vyberte podpis, lze i anonymní
3. Klikněte na tlačítko "Přidat komentář"
4. Opište písmena z obrázku (ochrana proti spamu)