sobota 30. listopadu 2013

Jeskyně nejen na motivy...

Jeskyně Křehký led

Dnes tady mám pro vás zase jednu neotřelou a netradiční jeskyni – vy smyslu světa a prostředí, ve kterém se odehrává. Pojďte se tedy seznámit s jeskyní Křehký led a přečíst si, co nám o ní prozradil její PJ, Whurgan.

Jeskyně Křehký led - byl bys tak hodný a představil ji našim čtenářům? Uvedl je tak říkajíc do obrazu, aby věděli, o čem jeskyně je?
Křehký led se odehrává ve fiktivním světě, který je nepodobný tomu co známe. Ve světě, kde nefunguje a neexistuje magie. Kde vládu převzali lidé a kde s nimi po obrovských ledových pláních kráčí obrovské ocelové stroje.
Křehký led se odehrává v zemi bývalého království Dalarin. Ve městě Archandělsk, které jakožto hlavní město, stalo se baštou okupantské a nastrčené vlády Freyldského císařství.
A za příběhem se samozřejmě skrývá mnoho krve, mnoho let krvavé a prohrané války a spoustu nenávisti.

Hráči mají možnost připojit se k odboji. Ke společnosti Karmínového střepu, který si přeje a usiluje o svrhnutí trůnu a osvobození Dalarinu od Freyldské nadvlády a vytlačit okupační vojska. Či tomu dát vlastní cestu a nechat na sebe působit ten strašlivý dopad, který strhnou činy Karmínového květu. A to je to. Revoluce. To bude to, o čem to bude. Křehký led bude o revoluci, krvi, slzách a potu. A bude jen na hráčích, zd ali se jim podaří Archandělsk osvobodit, či se nechat pochytat a popravit, čímž zmařit poslední šance Dalarinu na záchranu.

Tak to zní opravdu zajímavě. Kdybys chtěl ještě lidem přiblížit nějaký herní svět nebo systém, k čemu má tahle jeskyně nejblíže? Klasické "dračákovské" fantasy to rozhodně není.
Systém je spíše rp. Já jsem sice nový, ale velkorysý PJ, takže pokud se mi budou hráči snažit, budou i po zásluze odměněni, nebo potrestáni.
Co se týče nějakého světa, do kterého by šlo RPG zasadit, neznám žádný takový. Ale velice blízko k tomu má svět, který vytvořil Scott Westerfeld ve svých novelách Leviathan, Behemót a Goliáš. Kdybych se naopak podíval do naší historie, šlo by o jakousi upravenou verzi 18 a 19 století. Rakousko-Uhersko má k mému světu kulturně asi nejblíže.

A příběh dobrodružství je inspirovaný příběhem knih, nebo jde jen o inspiraci světem v nich a příběh sám je čistě tvůj nápad?
No. on mi chyběl svět, který je něčemu takovému podobný. Nikde zde nic takového nebylo. Všechno bylo buď moc sci-fi či pure fantasy. Nic takového. A tak jsem se inspiroval světem Scotta Westerfelda a vytvořil Křehký led.
Takže je to de facto můj výmysl. S lehkou inspirací.

Na Abarinu jsi nový, jak jsi sám zmínil a pokud vím, tohle je tvá první jeskyně jako PJe tady. Neměl jsi trochu obavy z toho přijít s něčím takovým netradičním?
Měl jsem obavy. To je jasné. Bál jsem se a bojím se doteď. Nevím, jestli se to ujme, bojím se zeptat svých oveček, co tam se mnou hrají, jestli jsem dobrý PJ, bojím se. A už vůbec si neodvažuji tvrdit, zda li se to uchytí. Od prvního dne kdy jsem postnul svůj verbíř, jsem měl takové nervy, že by mi ani hektolitry henesy nepomohly.
Ale uvidíme. Nikdy jsem nebyl PJ, nikdy jsem neoPjoval žádné dobrodružství, žádnou jeskyni. Ale hraji rpg už 7 let, kdy jsem vystřídal strašné množství postav na světech, které nebyly drd ražení. A hrál jsem za strašné množství NPCéček. Takže jsem se do toho vrhnul.

Já budu strašně rád, když se to lidem bude líbit a podle toho jim to píšu. Sdělovat jim svůj vlastní svět je super, ale dát jim možnost si v něm zahrát, zapohybovat se a žít v tom světě život, to je lepší. A je na mne jak velký prožitek z toho budou mít a já doufám, že velký.
Tak to plně chápu, tyhle všechny tvé pocity. Ale něco ti prozradím - většinou ti dobří PJové mají tyhle pocity a pochybnosti ;)

I když je jeskyně už rozjetá, byl bys ochotný vzít ještě další hráče? A čím bys je nalákal?

Tak tím jsi mne potěšila, ale i tak se budu snažit.

A teď k nováčkům... V první řadě jde o to, že jeskyně je neotřelá. Je nová, je to zcela nový svět, plný dobrodružství, které může být jakékoli. Dále, že já se budu snažit, aby byl svět co nejreálnější a s tím i dopady činností postav a jejich rozhodnutí.
Budu se snažit, aby byl svět rozmanitý, ale nabitý akcí. Aby se do toho vžili a spadli do toho po hlavě.
Ale mohou se těšit i na svůj vlastní prostor. Pročpak bych jim nemohl naaranžovat místo a dále by si šli sami?

Každopádně ale půjde o revoluci. Bude tam akce a zábava. Střelné zbraně, velké stroje. Možná i nějaký románek, co já vím. A pokud se revoluce vydaří, ozve se praskot ledu na míle daleko od Archandělsku.
Tak to je moc pěkná reklama a agitace, doufám a přeji ti, ať zabere.

Říkal jsi, že si netroufáš zeptat se na to, jak jsou tví hráči s tebou jako s PJem a s jeskyní spokojení. A co ty? Jak jsi spokojený s nimi? A s jejich postavami?

Já jsem si v nich vyplnil očekávání. Všechno, co jsem po nich chtěl, splnili. Byli flexibilní a vyšli mi vstříc a jsou v jistém směru poslušní a umí se zeptat, ale i navrhnout. Za to jsem rád.
Takže jsem se svými prvními hráči velice spokojený. Vše vychází nad má očekávání.
Jak tak koukám, máš v jeskyni ideální hráče - a to ti přeji ;) Taková dobrá společnost by snad také mohla přilákat další.

Zdá se, že jeskyně je opravdu na dobré cestě. I tak, je něco, co bys jí, jejím hráčům a postavám chtěl popřát?

Hodně štěstí a hodně trpělivosti se mnou, jakožto s novým PJejem. Jinak nic. Jo, a když už se blížíme k tomu prosinci, tak ještě Šťastné a Veselé. Každopádně tohle bude asi všechno. Trpělivost bude nejpřednější.
I já vám tohle všechno přeji a hlavně, ať vám vydrží chuť a zápal pro hru ;)
Děkuji za tvůj čas a trpělivost.

Není zač, velmi rád jsem posloužil.

= Whurgan a Janika =

Žádné komentáře:

Okomentovat

1. Do velkého textového pole napište komentář
2. Vyberte podpis, lze i anonymní
3. Klikněte na tlačítko "Přidat komentář"
4. Opište písmena z obrázku (ochrana proti spamu)