neděle 8. září 2013

Jeskyně nejen na motivy

V dnešním dílu Jeskyně nejen na motivy bych vám ráda představila jednu netradiční a ne zcela typickou jeskyni. Jedná se o jeskyni s jednoduchým názvem Rosnatka. Ale její děj rozhodně jednoduchý není ;-)

Margit:
Nu, Jani, na začátek zcela tradičně a jednoduše, na rozjezd. Mohla bys nám jeskyni Rosnatka představit?
Janika:
No, neřekla jsi stručně - i tak se pokusím o stručnost ;-) Jeskyně začala víkendovým setkáním na chatě Rosnatce u nás ve Vrbně. Každý hraje sám sebe. V noci došlo ke dvěma významným událostem. Za prvé se v jeskyni nedaleko Rosnatky objevily naše fantasy postavy - ke každému jedna a za druhé jsme se i my nějak ocitli "jinde". Chata zůstala, městečko za řekou taky, ale už to není náš svět, ale nějaký... no fantasy. Samozřejmě došlo k setkání, samozřejmě jde o to společnými silami zjistit, co se stalo a jak se dostat každý tam, kam patří. Ale hlavně jde o to postavit se tváří v tvář své postavě, o konfrontaci s ní, vysvětlit živé bytosti, že je jen výplod něčího mozku a že všechno zlé i dobré, co do teď prožila, si prostě někdo vymyslel - pro zábavu.

Margit:
Neřekla jsem stručně proto, že to vůbec nemusí být stručné, chceš k tomu ještě něco dodat? ;-)
Janika:
;-)
Ano, když si to po sobě čtu, tak jen malé upřesnění - hráči tedy hrají dvě postavy, sami sebe a svou postavu, takže je to to trochu psycho, tedy alespoň pro mně ;-)
Možná ještě stojí za to zmínit, že tajemný hlas stanovil pravidla - pokud někdo zabije někoho jiného ze skupiny, zemřou všichni. Pokud zemře třeba při nějakém boji jeden, zemře s ním i ten, s kým je spjat. Tak se tam snad navzájem nepozabíjíme a dvojice na sebe budou dávat pozor ;-)

Margit:
No, ubezpečuji tě, že pro mě je to taky psycho ;)
Což ale nastiňuje otázku, dle mého názoru docela citlivou - jak se ty coby PJ stavíš ke smrti postav?
Janika:
Nezabíjím postavy ráda, pak už s nimi - tedy většinou - není sranda ;-)
Rozhodně bych nezabila postavu třeba jen kvůli hodu kostkou nebo nějaké náhodě. I když je mi jasné, že i smrt postav ke hraní patří, sáhla bych po ní jen v krajním případě, když by postava udělala opravdu velkou chybu a nebo kdyby o ni hráč sám požádal. Jsem holt moc měkká a postavy ve svých jeskyních mám ráda ;-)

Margit:
Jak tě vůbec napadlo založit jeskyni s tímhle tématem?
Janika:
Mně už dlouho hlavou vrtala pošetilá myšlenka, jaké by to bylo, kdyby námi vymyšlené světy a postavy opravdu v nějaké dimenzi existovali. A jak by se tyto postavy tvářili na to, že si je jen tak někdo vymyslel. A jak by bylo mně, kdybych tohle musela nějaké své postavě vysvětlit. Zvlášť, když na své postavy vesměs nejsem moc hodná a nemají to lehké ;-)
No a když chce někdo něco zjistit, má to zkusit - a pro to tahle jeskyně ;-)

Margit:
Takže - chtěla bys tohle opravdu zažít? ;-)
Janika:
Na jednu stranu strašně moc, ale když nechám promluvit hlas rozumu, tak asi ani ne. Nedělám si iluze o svém uplatnění a přežití v nějakém fantasy světě. A taky nevím, jak bych to setkání s některými svými postavami dala ;-) Ano, jsou mou součástí, odrážejí se v nich mé skryté touhy, ale také temné stránky a mám obavy, že by mě opravdu neměly rády ;-)

Margit:
Tak tomu rozumím :-D Ale kdyby k tomu přeci jen došlo - se kterou postavou by ses potkala nejraději?
Janika:
To je těžké, nejbezpečnější by bylo setkání s nějakou hodnou a nekonfliktní postavou - třeba hobitkou alchymistkou Mimi. Ale když já mám ráda ty své zloděje, lotry a vrahy - a s nimi by to nebylo vůbec bezpečné, ale vzrušující - až moc ;-) V Rosnatce mám Javise, takového ne moc vlivného sicca a v současné době jsou v popředí mého zájmu mé dvě Vrány ze světa hry Dragon age - Zevran a Aniki. No, ani s jedním z těch posledně jmenovaných tří to není (nebylo by) vůbec snadné ;-)

Margit:
Máš přesně vymyšleno a naplánováno dopředu, co s postavami bude a co zažijí, nebo vymýšlíš děj průběžně jak jde hra?
Janika:
Vůbec nemám ;-) Samotná jsem zvědavá, jak se to vyvine a jak to všechno dopadne ;-) Příběh tvoříme všichni a tak jsem taky zvědavá, čím mě překvapíte vy a vaše postavy ;-)

Margit:
Takže nám neprozradíš něco z toho, co na postavy čeká? Nebo alespoň to, jestli se jim podaří vrátit se k sobě domů, do svých světů?
Janika:
Neprozradím, protože nevím, jen doufám a věřím, že nuda nebude. No, to bych byla ráda, kdyby se to podařilo, myslím, že pro to uděláme všichni, co je v našich silách, ale kdo ví? ;-)

Margit:
Jak jsi jako PJ spokojená, jak s toho setkání chopili hráči?
Janika:
Moc se mi to líbí, užívám si to a doufám, že vy taky ;-) Je zajímavé sledovat všechny ty různé reakce a přístupy ;-)

Margit:
A na závěr takžéž tradiční otázka: co bys jeskyni, hráčům a jejím postavám a i sama sobě popřála?
Janika:
I když jeskyně nemá nijak závratné tempo, aby jela dál. Aby nás bavila. A aby se nakonec všichni dostali šťastně domů ;-)

Margit:
Děkuji ti za tvůj čas a ochotu :-)
Janika:
Já děkuji ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

1. Do velkého textového pole napište komentář
2. Vyberte podpis, lze i anonymní
3. Klikněte na tlačítko "Přidat komentář"
4. Opište písmena z obrázku (ochrana proti spamu)