čtvrtek 28. února 2013

Vendelínovy patálie: Domýšlejte důsledky činů svých postav (díl 10)

Když se tak dívám zpátky na těch předchozích devět dílů, musím si přiznat, že jsem tě, chudáku Vendelíne,  pěkně potrápila. Betčino pošklebování a PJovo nechápavé kroucení hlavou – to byla jediná „odměna“ za to, že jsi šel dle mých pokynů se svou kůží na trh. Stal se z tebe otloukánek za nás všechny, kterým se občas nějaký ten příspěvek moc nepovede.
Neboj, Vendelíne, každá noční můra jednou skončí. Největší hrubky už jsi na můj příkaz napáchal a teď je nejvyšší čas najít si nějakou dobrou jeskyni, šikovného PJe a fajn spoluhráče a už se jen a jen bavit!
Budu ráda, když občas nahlédneš do svého Zápisníku zkušeného hráče, ale věřím, že ho budeš potřebovat opravdu už jen výjimečně.
Díky, Vendelíne… a hezky se bav! ;)

Tak a teď už naposledy, Vendelíne …

PJ: Tvé tělo s žuchnutí dopadne do bláta, těsně vedle strouhy, ze které se line odporný zápach hnijících odpadků a splašků.“Ještě jednou se pokusíš dostat k Millardovi a skončíš jako žrádlo pro prasata!“ odfrkne si hromotluk, od kterého jsi schytal nejvíc ran, a dveře hostince U rohaté kozy se s prásnutím zavřou.
Bolí tě celý člověk. Kdyby sis chtěl udělat inventuru svých zranění, byl by to dlouhý seznam: naražená žebra, pochroumané zápěstí,dlouhá, tenká řezná rána na levém předloktí, která je ale naštěstí jen povrchová a v neposlední řadě rozbitý ret a opuchlé levé oko, na které příštích pár dní jen těžko uvidíš.


„No počkej!“ zalapá Vendelín po dechu, „Taky jsi mi nemusel mou postavu takhle zrasovat!“ brblá uraženě. „A navíc, podle indicií je jasné, že tohle je jediná postava, která ví něco o tom svitku, který sháníme! Takže se k němu znovu dostat musím!“
„No, to sis měl rozmyslet ještě před tím, Vendelíne, než jsi ho chytil pod krkem a hrozil mu podříznutím v jeho vlastní hospodě! Můžeš být rád, že to tvůj Endras vůbec přežil. Protože Millard rozhodně není žádný beránek!“ pokyvuje vážně hlavou PJ.

Vendelín jednal tak, jak je zvyklý. Jeho Endras je přece bouchač, drsnější než Chuck Norris. A je jasné, že z toho vždycky nějak vybruslí…

No jo, chyba lávky. Každá akce vyvolá nějakou reakci. A spoléhat na to, že mi PJ postavu přece nezabije, když spolu chceme hrát dál, je přinejmenším neopatrné. Záleží, jak to má PJ nastavené, ale pokud se chce aspoň trochu držet reality, podobný úlet v úsudku potrestat musí. Proto domýšlejte důsledky činů vašich postav.

Na druhou stranu, každý nezdar vaší postavy vám dává úžasnou možnost rozvinout děj úplně jiným směrem, než jste měli původně v plánu. Je to moment překvapení a dodá tak hře více napětí. Ba co víc – dává vám to prostor pohrát si i s psychikou té postavy. Co tahle nakládačka udělá s nepřemožitelným bouchačem? A co udělá s nepolapitelným zlodějem to, když ho chytnou při činu? To už je jen a jen na vás, ale nejdůležitější je nebrat to osobně, zachovat si nadhled a využít všech příležitostí, které se vám naskytnou!

Vendelínův blbníček aneb zápisník zkušeného hráče:
1) pozor na slovíčko „pokud“ – je zbytečné reagovat na něco, co se ještě nestalo
2) pozor na zázračnou intuici – nezapomínejte oddělovat vědomosti hráčů od vědomostí postavy
3) to, že zahraju situaci po svém, bez ohledu na ostatní, ještě neznamená, že to tak opravdu proběhlo
4) když na někoho promluvím, měl bych si počkat na odpověď
5) pozor na vymoženosti naší doby v jiných světech
6) kdo zareaguje první, má možnost ovlivňovat děj, ostatní už musí jeho reakci brát v potaz
7) ženské zbraně používám vždy s ohledem na vzhled a povahu své postavy
8) není nutné reagovat na všechny a na všechno, co se kolem postavy děje
9) pozor na přemíru slůvek „když“ a „pak“
10) domýšlím důsledky činů svých postav

= Niniane =

2 komentáře:

  1. Ano ano Vendelíne.... Muhehe :D

    Toto je starý známý nešvar některých hráčů. Nejlépe pokud nejen, že nepočítají s následky svých činů, ale ještě mají 1000 řečí, že jejich postava by to čekala, že jejich postava by zvládla uhnout, skrčit se, vykrýt úder a kontrovat, že jejich postava není žádný idiot tak ho z ní nedělejte, že jejich postava je prostě tvrdá neporazitelná a na vše připravená...

    Muhehe - tomu se de leda tak lochčit :D

    Melker

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jééé, tohle znám! A lochčím se:D
      Cokoliv může být použito proti vám! Nejen zrasování postavy! A hned je tu: "Můžeš mi říct, co ti moje postava udělala?"

      Smazat

1. Do velkého textového pole napište komentář
2. Vyberte podpis, lze i anonymní
3. Klikněte na tlačítko "Přidat komentář"
4. Opište písmena z obrázku (ochrana proti spamu)