úterý 4. dubna 2017

Jeskyně nejen na motivy...

Jeskyně Rodinné záležitosti – rozhovor

O jaké že rodinné záležitosti v téhle jeskyni jde? Tak si přečtěte, co nám o nich prozradí PJ Caney.

Takže Rodinné záležitosti. O jaké záležitosti jde? O co vůbec v téhle jeskyni jde?
Komplexní odpověď na tohle by byla dost komplikovaná, původně ( někdy v roce 2009 ) to odkazovalo na motiv hlavního zlouna, nicméně v tuto chvíli je to už asi jen konstatování, že baronovi unesli dceru :)
Příběh začal jakožto pátrání po mladé baronesse, aniž by bylo jasné, zda jde o únos či útěk. Postupně, jak jde čas, se pozadí onoho zmizení neustále prohlubuje, plete se nám do toho vysoká politika místního království i sousedního císařství, hrátky tajných služeb, minulosti jednotlivých postav... tož asi tak no :)

Jeskyně jede od rolu 2009? Jen tak pro zajímavost, kolik uběhlo herního času za těch osm let? ;)
Pokud bychom byli puntičkáři, tak tento příběh původně hrála jedna družinka na živo  v létě 2005, nicméně, současná jeskyně jede od 2009. Za tu dobu jsme stihli asi dva dny herního času... vražedné tempo :-D
Tak to je opravdu neskutečné :-D

U déle jedoucích jeskyní se stává, že se střídají hráči a postavy, někteří odchází, jiní přichází. Jak je to s fluktuací během oněch dvou dnů v této jeskyni? ;)
Musím připustit, že je poměrně značná. Z původní družinky v tuto chvíli zůstali dvě postavy, přičemž jedna už má nového hráče. Pár postav přišlo a zase odešlo. V tuto chvíli jsme na 4 hráčských a jedné nehráčské postavě.

To není moc hrajících postav. Vyhovuje ti tenhle stav a počet a nebo by byl zájem družinku rozšířit? Kdyby se chtěl někdo přidat?
Víc postav by samozřejmě bylo fajn a já se osobně nebráním novým přírůstkům. V tuto chvíli je už docela problém zapojit "cizí" postavu, která by se s ostatními neznala nebo si s nimi nebyla vzájemně užitečná , takže ju, místa jsou, ale každý případ by se musel individuálně připravit :)
Tak uvidíme, jestli tohle představení jeskyně někoho zláká ;)

A co nám prozradíš o světě, ve kterém se příběh odehrává? Je něčím inspirovaný, nebo je to „tvůj“ svět? Co třeba magie? Nestvůry? Draci, víly, jednorožci… přeháněj ;)
Jedná se o můj svět, jehož prapočátky, sahají kamsi do hlubin živého hrání během studia na gymplu, i když dnes by už asi nikdo "příbuznost" nepoznal. Centrálním prvkem je Království, které před dvaceti lety získalo samostatnost na sousedním Císařství a nyní se musí vyrovnat s faktem, že král, hrdina války za nezávislost, umřel a princ má tuším sotva pět let. Reáliemi se snažím svět ukotvit do Evropy druhé poloviny 15.století, přičemž Království je spíše "české" , Císařství má pak víc "německý" nádech.  Nejspíš nemůžu popřít jistou mírou inspirace světem Sapkowského Zaklínače. I v populaci. Máme tu lidi, elfy, trpaslíky, hobity, v budoucnu se zapojí orkové. A nesmím zapomenout na koboldy, či, jak by řeklo jedno NPC : kokoboldíky :) Svět jako takový je docela "zpacifikovaný", nejvíc monster najdeme mezi lidmi, draky jsme zatím nezahlédli a bohužel zatím ani víly či jednorožce. Čarodějové i čarodějky v mém světě samozřejmě jsou, ale jejich dopad na denní život běžného člověka je dost omezený. Víc se projevují alchymisti, přeci jen, kosmetický průmysl generuje peníze a o ty, o ty jde až na prvním místě :)
Takže si družinka bude muset vystačit vesměs s lidskými nepřáteli a intrikami? No, to je někdy větší horor, než nestvůry, to je fakt ;)

Kosmetický průmysl a alchymie? Můžeš uvést nějaké příklady? ;)
Nic překvapivého, běžné lektvary na zkrásnění, růst vlasů, nejspíš i na hubnutí či naopak přibírání váze, či alespoň v žádoucích partiích, tady zatím nikdo z družinky neměl potřebu detailněji prozkoumávat co trh nabízí : ))  A pak samozřejmě farmaceutický průmysl, lektvary, antikoncepce atd. Co si kdo může dovolit :-) Samozřejmě, alchymisté zvládají mnohem víc, ale to není tak na očích :)
Zajímavé ;)

Ale vraťme se k příběhu. Takže až – jestli – družinka vyřeší zmizení baronessy, bude konec? I když, asi to tak snadné nebude, že?
V zásadě ano, závěr by měl být stylem "zabijeme zlouna, zachráníme ztracenou dceru a odjíždíme šťastně do západu slunce".   Zda to takhle dovolí postavy, je věc druhá :-D
Ano, postavy umí s plány PJ někdy pěkně zamíchat, že? ;)

Jak moc v tomhle smyslu „zlobí“ postavy v téhle jeskyni? ;)
I když nedávno mě docela pozlobily, obecně si nemůžu stěžovat. Jsou to ony, které dělají jeskyni tím co je a zvláště v ranější době hodně ovlivnily styl jeskyně a vlastně i děj. Tady samozřejmě musím poděkovat hlavně Mirelaridon a její Isaře, s kterými ( oběma :-D) je někdy dost těžké vyjít, ale jejich lpění na detailech příběhu neskutečně prospělo.
Tak to určitě (obě) rády uslyší ;)

Prozradíš nám ně co z toho, na co se mohou postavy a jejich hráči v jeskyni ještě těšit?
Doufám a věřím, že především na samotný fakt, že se to dohraje :), nicméně jinak nadcházející události budou ve znamení už poněkud otevřenější konfrontace s panem "Zlým" a věřím, že i rostoucí míry propojování minulostí jednotlivých postav mezi sebou i s příběhem samotným. Ovšem je docela klidně možné, že postavy, ať už staré či případně nějaká nová, otevřou úplně novou dějovou linku a odhalíme tak fakta a události, o kterých ani já nemám tucha :)
Ano, dohrát jeskyni, to je velmi ambiciózní plán ;)

Postav v jeskyni moc není, jak už bylo zmíněno, to, že nebezpečí na postavy číhá neustále, také, a tak mi nedá se i tebe zeptat – může se stát, že by postavy mohly i zemřít? Jak se vůbec stavíš k umírání postav?
Zatím došlo v jeskyni k jedinému úmrtí a přiznám, že to bylo hlavně z důvodu "odpadnutí" hráče. Každá postava má pro příběh i pro družinu značnou hodnotu a vzhledem k již zmíněné náročnosti zapojování nových postav, by bylo poněkud hloupé nechat rozhodovat o smrti kostky. Na druhou stranu, v případě velmi "nerozumného" rozhodnutí nemůžu smrt postavy vyloučit, bylo by to menší zlo, než obětovat logiku světa a příběhu. Co se týče umírání postav obecně, myslím, že větší problém, než zabít postavu, je vymyslet (nechci-li přijít o hráče), jak připojit novou. Záleží hodně na povaze jeskyně, ve světě, kde se zakázky na zabití černokněžníka vyvěšují na dveře hospody, to asi bude menší problém, než třeba u mě. :) V takovém případě je fajn, pokud obě strany, PJ i hráči, dodržují nepsanou a nevyřčenou dohodu "My nebudeme vyvádět (moc) velké kraviny, a ty nás nezabiješ, ju ?"
Tak to je myslím rozumná dohoda ;)

Několikrát tady zaznělo něco o významu minulosti postav pro dění v jeskyni. Můžeš trochu napovědět bez toho, aby bylo odtajněno něco, co zatím být odtajněno nemá?
Asi můžu "prozradit" že je to právě společná minulost pana "Zlého" a Isary, která v něm vyvolává dojem, že Isara ví víc, než ví, a že je třeba preventivních úderů a tím poskytl a nejspíš ještě poskytne vodítka, která by jinak k dispozici nebyla. Kdyby tiše seděl za bukem a v poklidu si realizoval své plány, družinka by nejspíš brzo své pátrání musela ukončit coby bezvýsledné. Doufám ale, že podobně zásadních linek společně objevíme víc, hlavně tedy, s více postavami.
Tak to bude určitě ještě hodně zajímavé.

A nakonec už tradiční otázka, co chceš popřát této jeskyni, postavám v ní, jejich hráčům?
Ať se baví, všichni. Jinak do cíle nikdy nedojdeme :)
Znáš to – i cesta může být cíl ;)

Děkuji ti za tvůj čas a trpělivost ;)
Já děkuji :)

= Caney a Janika =

Žádné komentáře:

Okomentovat

1. Do velkého textového pole napište komentář
2. Vyberte podpis, lze i anonymní
3. Klikněte na tlačítko "Přidat komentář"
4. Opište písmena z obrázku (ochrana proti spamu)