úterý 3. března 2015

Jeskyně nejen na motivy...

Jeskyně Alenky v říších Eosu - rozhovor

Představovali jste si někdy, jaké by to bylo, kdybyste se ocitli v úplně jiném světě – jak byste v něm obstáli, co všechno byste mohli zažít? Jeskyně Alenky v říších Eosu to postavám umožní. A co nám o jeskyni prozradila její PJka Zirrael?

Alenky v říších Eosu – zajímavý název pro jistě zajímavou jeskyni. Co bys o ní našim čtenářům prozradila, aby věděli, o co jde bez toho, že by to hráčům jeskyně nějak zkazilo momenty překvapení a herní zážitek?
Patrně neřeknu víc, než je koneckonců ve verbířích ;)
Na počátku si vypůjčuji v jedné době velmi oblíbené téma nejen PC her a jen jemně jej ohýbám pro účely své - postavy ze Země z různých časových epoch i oblastí jsou pod jakousi příběhovou záminkou nevědomky a nedobrovolně přeneseny na Eos, což je svět, který se do velké míry podobá klasickým fantasy světům. Eos jako takový je mnou dlouhodobě propracovávaný funkční svět a věřím, že na něm skutečně budou mít co objevovat nejen postavy, ale i jejich hráči. Věřím, že jako ozvláštnění může sloužit i systém talentů a ona již při samotném výběru tajuplná Druhá rasa.

Ad příběh: Tato jeskyně je do velké míry o volnosti, příčinách a následcích. I když pro ně mám samozřejmě připravené i nějaké ty zápletky vlastní, je v podstatě na postavách, aby se se svou situací nějak vypořádaly, vybíraly si, co vlastně udělají a oč se budou snažit, případně aby se i pokusily zjistit, co a proč se vlastně stalo, pokud sami budou chtít.

Takže účelem není „najít“ cestu domů, ale přežít a následně žít v tomto světě? Nebo spíš – je pro postavy nějaká šance vrátit se domů? ;)
Účel je přesně takový, jaký si ho udělají hráči, respektive jejich postavy. ;) Pokud se budou snažit vrátit domů, budu jim fandit a uvidíme, kam se dostanou. A naděje? Myslím, že ta malá mrška umírá s odhodláním, ne s rozhodnutím pje. ;)
Tak to jsem vážně zvědavá, jak se k tomu která postava postaví ;)

Zdá se, že postavy budou mít celkem volnou ruku, znamená to, že se může stát, že skupina nezůstane pohromadě, a když se tak postavy rozhodnou, vydají se každá za tím svým?

I já jsem velmi zvědavá. Sešla se tam velice půvabná směsice charakterů. ;)

Takový všeobecný rozprch v zásadě možný je. Ne zcela mnou zamýšlený a z mé strany ani nijak zvlášť vytoužený, ale pokud se to stane, pak já to zvládnu zcela určitě a bude v první řadě na nich, aby vše co přijde, dokázali ustát bez opory ostatních. Vzhledem k tomu, že směr jeskyně je v podstatě do velké míry udávaný hráči, bylo by proti jejímu smyslu jim v něčem takovém násilně mimoherní cestou bránit.

Prozradíš nám o Eosu něco víc? Přece jen, je to tvé dítko, tak se hrdě pochlub, máš možnost ;)
Ale zajisté, bude mi potěšením ;)
Eos je svět, který se mi v hlavě zrodil před zhruba dvanácti lety a od té doby je prakticky nepřetržitě opracováván a abych pravdu řekla, tak někdy i objevován.
Má propracovanou historii, vlastní uspořádání pantheonu, vlastní systém i logiku magie - na tu jsem začala být hrdá až v okamžiku, kdy se jistý hráč při poněkud nerozhodně vedené tvorbě magicky nadané postavy nechal slyšet, že by byl rád, kdybych o tom sepsala alespoň 300 stránkovou příručku a on si ji mohl někde v klidu přečíst. :)) Nakonec jsme se také nějak domluvili, ale pro mne to byla zajímavá zkušenost. Pro mne není problém držet celý ten systém v hlavě, jelikož vidím tu v zásadě jednoduchou logiku pod tím a veškeré souvislosti souvislostí, které na ni navazují. Vlastně až do zpřístupnění Eosu hráčům zde na Abarinu jsem si ani neuvědomila, do jakého kolosálního monstra mi ta spletitost logiky funkčnosti světa jako takového už za ta léta přerostla.

Eos je také prostředím mnoha ras, mnoha kultur a mnoha pohledů na svět a na život. Nehraje si na černou a bílou a nesnaží se tím pádem ani jakkoliv ulehčit hráčům orientaci v něm. Navzdory mnoha odlišnostem od Země, je Eos založen na realističnosti, a na životě, názorech a touhách skupin i jedinců na něm a ti povětšinou nebývají ani dva stejní. Eos je svět, který žije a dýchá sám pro sebe, ne pro hráče. To už tak ale skutečné světy obvykle dělávají.
Hráči jej mohou velmi ovlivnit, ale v podstatě jsou jen několika bytostmi na jeho povrchu. Nic víc. Ale také nic méně.
Takže se hráči mají opravdu na co těšit ;)
Ale v hlavě? Žádné stohy sešitů s poznámkami, či kvanta dokumentů v počítači?

Aaano, v hlavě. Skutečných poznámek jsem si za celých těch 12 let udělala jen pár (povětšinou něčí jména a názvy míst, i když si matně vybavuji i mnou provedenou kresbičku struktury pantheonu, když jsem si ji potřebovala vyjasnit) - a pak jsem je zase mimořádně úspěšně téměř všechny ztratila. S těmi názvy a přesnými popisy míst mívám občas nemalý problém, vše ostatní ale drží docela dobře, díky souvislostem a příběhům, které se k tomu či onomu váží.
Ještě tedy existují velmi nekompletní záznamy některých herních seancí s jediným člověkem, který Eos už měl tu čest poznat, ale tam cokoliv dohledávat... to už je opravdu lepší si to pamatovat :D

Je zajímavé, že takovéto věci v hlavě vydrží, narozdíl od těch, které by tam jeden míti potřeboval,, což? :))
Na toto téma mohu ještě přidat k lepšímu, že Eos není jediný svět, který mám. Ty ostatní jsou svou povahou někdy i velmi jiné. A poznámky samozřejmě nevedu ani k nim :D
Tedy, klobouk dolů před takovým pamatovákem ;) Je pravda, že i mě v hlavě zůstávají spíš ty nepraktické ale o to zajímavější informace, ale co si nenapíšu, nevím ;) A mít v hlavě několik světů – to už tam musí být docela těsno, ne? ;)

Ale zpět k jeskyni. Říkala jsi, že se tam sešla půvabná směsice charakterů – takže jsi takhle při začátku jako PJka s postavami spokojená? Naplnili hráči tvá očekávání při tvorbě postav?

Ano, vskutku je to tak. Kdybychom se ti zdály někdy trošku schizofrenické, tak teď už víš, proč to tak je.

Tak každý je svůj a svým způsobem jedinečný. Pokud mám mluvit celkově, pak jsem nadšená převelice. Mnoho z hráčů mne ještě před začátkem hry mile překvapilo svou kreativitou a teď zvědavě sleduji, jak své charaktery uchopují v praxi. Zvlášť na některé je při tom radost pohledět ;)
Tak to my hráči rádi slyšíme ;) Ostatně, čím větší pestrost, tím víc zábavy bude ;)

Partička se sice už v Eosu probrala, ale kdyby měl někdo po přečtení tohohle rozhovoru touhu se přidat, měl by ještě šanci?

Rozhodně ano. Dokonce ještě i v tuto chvilku toužebně pomrkávám po jednom zcela konkrétním hráči :)) Ale jinak tu ta možnost po dohodě je a prozatím zůstane možná i pro několik dalších Alenek, pokud budou mít tu odvahu se do jeskyně přidat. Mě obhajoba jejich pozdního objevení se na Eosu problémy nečiní ;)
A prozradíš po kterém? ;)

Teď mě tak napadlo, možná je to každému jasné, ale kdyby ne – proč zrovna „Alenky“?

Serath ví ;)

Název "Alenky v říších Eosu" je parafráze na název knihy Alenka v říši divů Lewise Carolliho. Stejně jako hlavní hrdinka této knihy, budou i postavy, jak už bylo zmíněno nepocházející z Eosu, a snad tu a tam i jejich hráči, užasle (- popřípadě si doplňte libovolný jiný přívlastek dle vlastního vkusu a výběru) objevovat jim dokonale neznámý svět plný "zázraků" jevů a kultur, se kterými se do té doby nikdy nemohli setkat a které jim někdy možná ani nemusí dávat žádný smysl, pokud jej nedokáží dopátrat sami. ;)

A tradiční otázka na závěr – co bys sis pro slibně se rozjíždějící jeskyni, pro postavy a jejich hráče přála?
Na tohle má odpověď asi moc originální nebude :)
Zkrátka aby to všechny bavilo a aby je to ani v budoucnosti bavit nepřestalo. Mnoho napínavých i veselých zážitků přát nemusím, myslím, že těch bude v jeskyni dost a dost i bez toho :))

A v mimoherním světě bych jim přála jednoduše cokoliv, co si budou hráči přát sami ;) Co bychom si mohli navzájem přát víc?
Plně souhlasím ;)
Děkuji ti za tvůj čas a trpělivost.

Já děkuji tobě ;)

= Zirrael a Janika =

Žádné komentáře:

Okomentovat

1. Do velkého textového pole napište komentář
2. Vyberte podpis, lze i anonymní
3. Klikněte na tlačítko "Přidat komentář"
4. Opište písmena z obrázku (ochrana proti spamu)