středa 1. října 2014

Jeskyně nejen na motivy...

Jeskyně Battlestar Fenix - rozhovor

Sci-fi jeskyně, volně na motivy seriálu Battlestar Galaktika. Opusťme tedy na chvíli meče a magii a podívejme se do světa vesmírných lodí a techniky. Co nám o této jeskyni prozradí její PJ Hauser?

Na začátek bych tě poprosila, abys nám svou jeskyni trochu představil. Samozřejmě tak, abys neprozradil nic podstatného dopředu svým hráčům.
Dobrá. Předlohou pro ni byl seriál Battlestar Galaktika. Já sám jsem měl přibližnou představu a chuť na nějakou scifi jeskyni, ale ta představa měla mnoho děr. A ty díry právě zaplácl ten seriál. Nutno dodat, že jsme to dávali dohromady s Pidzeyem.

Seriálu se ale držíme jen velmi okrajově. Spíš bych to nazval alternativním světem seriálu. V současné době se celá jeskyně malinko zvrhla do míst, které nebyly v plánu. Takže dopředu nic prozradit ani nemůžu, protože sám nevím, co bude dál.
Ano, ony se jeskyně občas zvrhnou, ale pro to je to zábava i pro PJe.

A jaký je příběh jeskyně, o co jde, co postavy řeší?

Příběh je, nebo spíš byl, boj proti Cylonům a získávání výhod a informacím proti nim. Měli hledat zrádce ve vlastních řadách a najít jednu velmi důležitou mladou slečnu.

V současné době jsou na Zemi, která je od té seriálové zcela odlišná. A postavy řeší mnoho věcí, protože jsou dost rozházené. Některé se snaží předejít atentátu na jednu místní důležitou osobu. Další člověk si zvyká na nové tělo a schopnosti a další bojuje o holé přežití ve vězení. Kdo viděl film Útěk z Absolomu, ten si udělá obrázek.

Všimla jsem si, že máš v jeskyni dvě CPčka, pro to jsem ti také posílala anketní otázku pro hráče. Proč v jeskyni jsou? Jsou to důležité postavy pro děj, nebo mají hráče tak nějak vést?
Jednak měli hráče trochu vést. Což se moc nepodařilo, řekl bych. Teresa je tam v tuto chvíli poměrně důležitá. Je na straně postav a má pod palcem armádu a hlavně přístup k informacím.

Jean Pier Rohan je nejdůležitější postava celé jeskyně. Na Zemi se honosí titulem knížete a prakticky vládne na Zemi. V Koloniích má pověst skvělého taktika, ale i člověka, který jde tvrdě za svým. A nikdo vlastně neví, kdo to je. Postavám trvalo dost dlouho, než o něm zjistili aspoň něco.

Sci-fi nebo fantasy jeskyně - pořád platí, že postavy se dostávají do různých nebezpečných situací. Může se v tvé jeskyni stát, že některá z postav zemře? A pokud ano, za jakých okolností? Rozhodla by to náhoda, nebo nějaká fatální chyba postavy, či špatné hraní?
Postavy mohou samozřejmě zemřít. Může to být náhoda. A to v případě, že se postava dostane do nějaké patové situace. Tam bych to musel nechat na kostkách. Sám bych o tom nerad rozhodoval.

Fatální chyba postavy je vlastně fatální chyba hráče. V takových případech dám s hráčem řeč, jestli si uvědomuje, co bude následovat apod. Dělám to hlavně v případě, kdy postava udělá takovou blbost, kterou by v reálu neudělala. Prostě postava nemůže za blbost hráče.

Se špatným hraním nemám ve své jeskyni zkušenosti. Moji hráči hrají skvěle.
Tak to tví hráči opravdu rádi uslyší, to o skvělém hraní ;)
I když, ještě bych u téhle otázky zůstala. Co třeba taková situace, kdy hráč povede svým chováním ke smrti, protože je ta postava prostě tak koncipovaná? Třeba se obětuje pro záchranu ostatních, protože taková ta postava prostě je? To přece pak není chyba...

Ne. To je v pořádku. Za těchto okolností prostě umře. Ale doufám, že k tomu nikdy nedojde.
Tak to věřím, i když ze své vlastní zkušenosti můžu říct, že je to silný zážitek pro všechny.

Chválil jsi tady své hráče a vypadá to, že jste už sehraná parta. Takže kdyby někoho po přečtení v NAMRO jeskyně zaujala, už nemá šanci se přidat?

O tomhle jsem nikdy nepřemýšlel. Asi by záleželo na tom, kdo by to byl. Bez ohledu na hvězdičky. Co by chtěl hrát, jak by měl propracovanou postavu, jak by uměl psát.

Takže ano. Pokud by se chtěl přidat někdo šikovný, s dobrou postavou, vzal bych ho.
Tak uvidíš, jestli se někdo ozve ;)

Na začátku jsi říkal, že se nyní jeskyně ubírá i pro tebe neznámým směrem, že sám nevíš, co bude dál. Než k tomu došlo, měl jsi nějakou představu, jak by měl příběh pokračovat, popřípadě i skončit?

Tak o konci jsem nikdy nepřemýšlel. Není to jeden úkol a konec. Spíš to beru jako kus života několika postav. Měli najít jednu slečnu a odhalit zrádce. To stále platí. Jen to bude trvat o trochu déle.
Takže se může stát cokoliv, jestli to dobře chápu? Nejde o tvůj příběh, který postavy hrají, ale o příběh, který vyprávíte všichni dohromady?
Ano. Já jeskyni nijak moc nevedu. Příběh dělám jen okrajově. Většinu zápletek si udě
Předpokládám, že myslíš, že to vypadá skvěle ;)

Co bys tedy svým samostatným hráčům a uvolněné jeskyni popřál?

Nevím, jestli to vypadá skvěle. Ale líbí se to jak mě, tak snad i hráčům. Žádnou stížnost jsem nezaznamenal.
Hauser: A co jim vzkázat? Snad aby vytrvali, nevzdávali se a aby se jim jeskyně i nadále líbila.
No, a to skvělé je, ne? ;)

Děkuji ti za pěkné přání a hlavně za tvůj čas a trpělivost ;)

Já děkuji.

= Hauser a Janika =

Žádné komentáře:

Okomentovat

1. Do velkého textového pole napište komentář
2. Vyberte podpis, lze i anonymní
3. Klikněte na tlačítko "Přidat komentář"
4. Opište písmena z obrázku (ochrana proti spamu)