úterý 29. listopadu 2011

Těžký život PJe abarinského... aneb když hráči PJe kritizují

Moji drazí PJové, ano, věřte tomu, i to se může stát. Hráči s vámi mohou být nespokojeni a kolikrát také neváhají svou nespokojenost vyjádřit. Nevděčníci. Vy se pipláte s příběhem, vymýšlíte zápletky, oživujete hru zajímavými CPčky a jim je to pořád málo?

Tak teď trochu vážně. Musíme si přiznat, že někdy je kritika hráčů oprávněná. Já vím, vést jeskyni není jen tak, vyžaduje to spoustu úsilí, práce a přemýšlení. A tady může nastat zásadní problém – když se PJ své jeskyni dostatečně nevěnuje. Nemyslím tím samozřejmě to, že do jeskyně nepřispívá každý den. Existují i pomalu jedoucí jeskyně, ve kterých se přes jejich nízké tempo hraje dobře a hráči, a tím pádem i PJ, jsou spokojení.
Myslím tím to, když PJ prostě na svou jeskyni kašle. Nevěnuje dostatečnou pozornost příspěvkům hráčů, špatně je vyhodnocuje, dělá logické chyby, přehlíží hráčské akce, protože se mu třeba nehodí do příběhu. Nebo upřednostňuje některé postavy na úkor jiných.
Co si budeme namlouvat, nikdo není dokonalý. Problémy jsou od toho, aby se řešily, a v takových případech pomůže jen otevřená komunikace, schopnost PJe uznat své chyby a pokusit se je napravit. Pokud s PJem není rozumná řeč, je lepší příběh opustit.

Na druhou stranu by se jeden nestačil divit, s čím vším jsou hráči schopni na PJe vyrukovat a co všechno může být dle některých jeho vina. To, že ostatní hráči se svými postavami na ně nereagují, nebo reagují jinak, než by měli, to, že se příběh ubírá jiným směrem, než očekávali, to, že se stalo něco, s čím nepočítali, to, že tráva je zelená a nebe modré…
Ano, je to svět, který PJ vymyslel, platí v něm jeho pravidla a je zodpovědný za spoustu věcí, které se zde stanou. Ne však za všechny. Neovlivní chování postav a nemá právo jejich hráčům něco vyčítat, pokud nedělají logické chyby.
A co se týká samotného příběhu, je zcela v jeho pravomoci vést příběh určitým směrem, stavět postavy před pro ně nečekané události a zvraty. A vždycky musí počítat jak on, tak i hráči, že nikdy se nelze zavděčit všem. Ostatně, když se vám stane v reálném životě něco, s čím jste nepočítali, u koho si stěžujete a u koho se domáháte nápravy?
U takových stesků a kritiky není jistě od věci uplatnit tyto dva body:
1.    PJ má vždycky pravdu.
2.    Pokud ji nemá, platí bod číslo jedna.

= Janika =

1 komentář:

  1. Tak jak existuje mnoho způsobů pojetí a hraní postavy, tak existují různé způsoby vedení příběhu. Důležité je aby na sebe narazila skupinka, která si vzájemně herním stylem vyhovuje a pak se baví opravdu všichni.

    Pokud to tak není a něco zadrhává na straně PJ nebo hráčů, mělo by se to včas probrat, prodiskutovat a mnohdy to může pomoci.
    Pokud na to ale PJ z vysoka... tak tam nepomůže snad ani diskuse.

    Ochota hrát (ne jen se pro něco na chvíli nadchnout, ale dlouhodobě hrát) musí být totiž jak na straně PJ tak hráčů

    A věřím, že většina PJ zpětnou vazbu uvítá (at tu spokojenou tak nespokojenou).

    Každopádně jak již bylo mnohokrát zmíněno, je to hlavně o tom aby se komunikovalo.

    Morr

    OdpovědětVymazat

1. Do velkého textového pole napište komentář
2. Vyberte podpis, lze i anonymní
3. Klikněte na tlačítko "Přidat komentář"
4. Opište písmena z obrázku (ochrana proti spamu)