sobota 25. června 2011

Smršť otázek pro zvídavé Abariňáky


S napětím číhám na ICQ. Termín uzávěrky NAMRA se neúprosně blíží a má oběť (Stouny) je stále offline. Nu, není se čemu divit. Dneska dělá státnice na bakaláře. Vím, vím, je to zákeřné, chtít po ní ještě Smršť, když má za sebou takový den. Ale správný investigativní novinář necouvne před ničím. Ohledy stranou! Tady jde o SMRŠŤ a ta se neptá, nečeká… prostě jen zaútočí!
HA! Je tu… Jdeme na to… Ale v klidu, opatrně, aby se nevyplašila…

Gratuluju k úspěšným státnicím! A co takhle ještě jedno malé interview před spaním…

Mlčí… Ticho… Ještě nechápe, nic netuší. Sakra! Vždyť mi uteče do hajan! Nezbývá než zaútočit naplno!

Mno, nenápadně ti tím naznačuju, že jsem si tě vyhlídla jako oběť abarinské smršti! Co ty na to?
Je to překvapující a těší mě to (přestože to nechápu). Ale proč já?

To už je riziko Abarinu... Nikdy nikdo neví, odkud NAMRO zaútočí!
Nesnáším nevyzpytatelné NAMRO!

To je super! Tím pozitivně začneme celý rozhovor! TAKŽE…

Dnes ti skončily, aspoň pro tenhle semestr, školní povinnosti a před tebou (a spoustou dalších lidí na Abu) jsou "krásné a voňavé prázdniny"... Jak se těšíš a jaké máš plány?
Těším se strašně moc – už jen proto, že začátek prázdnin budu již tradičně trávit na Festivalu fantazie – společně s partou úžasných lidí (sestřenice, bratranci, kamarádi), balzám pro moji studiem unavenou duši.

Festival fantazie? To zní slibně. Mohla bys aspoň ve zkratce představit, o co jde?
Asi nejsem ta pravá na dělání reklamy, protože já tam dělám jen ostudu. Ale pokud někdo stojí o deset dní plných fantasy a sci-fi, plných filmů, přednášek, stolních i PC her a především pokud stojíte o společnost lidí, kteří na vás nekoukají skrz prsty, když máte rádi fantasy, tak Festival fantazie vřele doporučuji. Kdyby tam náhodou byl někdo z Abarinu – tak my jsme ta skupina s hruškou na tričku, která pořádá soutěž „Capture the Hruška“.

Myslím, že reklamou by ses mohla rovnou živit, podle mě se ti povedla! Nu, tohle bylo zahřívací kolo, uvidíme, jak si povedeš dál. Teď se totiž pustíme do tebe!
Já věděla, že to přijde!

Co tvá přezdívka - taková kamenně chladná - proč právě Stouny?
Je to jméno mé postavy, se kterou hraji DrD naživo. Mám ji strašně dlouho, ale tuším, že mi to tenkrát poradil kamarád (podle nějaké knižní postavy).

Takže se dá říct, že tahle postava je tvá "srdeční záležitost"? Můžeš prozradit, co je to za rasu a povolání?
Jo, dá se to tak říct. Je to člověk válečník – ale poslední měsíce se z ní stává upír (já vím, je to maličko klišé… ale pokud se nezeptáš, proč se stala upírem, nebude to tak velké klišé).

Mno, jsem v pokušení se zeptat, ale neudělám to. Nechám čtenářům tenhle dílek skládanky skrytý, aby se tě na to mohli zeptat sami…
Ok, děkuji. Tak si to pak povíme někdy v soukromí.

Psala jsi, že hraješ na živo. Jak ses dostala ke hraní DrD a později i ke hraní on-line?
Odepsala jsem na inzerát v Pevnosti (vůbec nechápu, kde jsem vzala tu odvahu, ale svoji skupinu díky tomu mám už 6 let).
A k Abarinu? O tom, že se hraje i online jsem nějaký čas věděla a jednoho dne jsem prostě neodolala. Ale pokud nemá Abarin inzerát v Pevnosti, tak by ho určitě mít měl.

Co tě zaskočilo nebo překvapilo při hraní on-line?
Snad jen to, jak dlouho se někdy čeká na odezvu. Když naživo celá natěšená něco udělám a nadšeně pak čekám na reakci, je to zábavnější. Čekání na reakci online může být někdy pěkně skličující. Ale bohatě to vynahrazuje možnost hlubšího prožitku postavy, takže mi to zase tolik nevadí.

Když už jsme u toho hraní, v minulém čísle vyšla zajímavá úvaha od Janiky na téma šeptání v jeskyni. Jak se na tenhle "nástroj" díváš ty?
Janika v minulém čísle odvedla skvělou práci. Její články jsem přečetla jedním dechem! A teď k otázce… Souhlasím se vším, co Janika napsala. Ovšem s mojí zvědavostí je opravdu těžké vydržet šeptání. Proto ho nemám moc ráda. Ale pokud je to pro dobro hry, chápu to.

Vzpomeneš si, jestli jsi na Abarinu na začátku měla nějakého „průvodce“ – někoho, kdo tě zaujal, možná inspiroval?
Myslím, že to byl Tartar – neřekla bych, že byl průvodce, ale inspirativní je hodně – už od prvního dne jsem chtěla hrát u něho v Dragon Age. Ale těch lidí je určitě víc. Nikdy bych nečekala, že tu najdu tolik úžasných hráčů a lidí celkově.

Potkala jsi už někoho z Abu na živo? Jak se díváš na srazy s lidmi, které znáš jen po netu? Máš s tím nějaké zkušenosti (i mimo Ab)?
Ne nepotkala - jsem na to dost stydlivá a taky mám málo času.

Asi jsem porušila tradici a oslovila oběť smršti, která nemá hvězdičku. Jak se ty sama díváš na tenhle levelový systém?
Takže to zrušíme a počkáme na hvězdičku?

To určitě ne!
Levelový systém je zajímavé zpestření (hvězdička rozhodně potěší a je to hezké povzbuzení), ale nebrala bych to jako alfu a omegu. Dobří PJové i hráči jsou i mezi lidmi bez hvězdičky. A teď nemyslím nikoho konkrétního (a rozhodně ne sebe), jen jsem tím chtěla říct, že je hloupé soudit jeskyni jen podle toho, jestli PJ má nebo nemá hvězdičku.

Určitě souhlasím. Také se na Abu setkávám s tím, že spousta hráčů si vytváří do různých jeskyní typově podobné postavy (prostě se jim dobře hraje např. elf hraničář a tak se ho drží). Jsem s tebou v několika jeskyních a musím říct, že u tebe je to „co kus, to originál“. Jak postupuješ při tvorbě svých postav?
Když vytvářím životopis, tak si pustím nějakou hezkou (nebo spíš motivační) hudbu a vycházím z požadavku PJe a charakter si jen nastíním. Dál ho dotvářím až přímo v jeskyni podle toho, jaké chování od té které své postavy očekávám (nevím, jak to napsat líp). Je pravda, že u postav, které se mi hůře hrají, si tu hudbu pouštím i během psaní příspěvků (abych se dostala do správné nálady).

A co od svých postav očekáváš? Standardně spíš hráč něco očekává od PJe a ne od vlastních postav...
Tak já to takhle rozhodně nemám – vážím si toho, když mě někdo přijme do jeskyně a snažím se nezklamat a prostě si chci hru užít. Zažít něco jiného a opravdu prožívat své postavy. Proto se možná nad jejich chováním víc zamýšlím.

Jak dlouho ti potom v průměru trvá napsání jednoho příspěvku?
Někdy to jde samo, někdy se do toho zaberu (nebo zamotám – na to jsem vážně dobrá) a pak koukám, že je půl hodina pryč.

Malý tip pro PJe, jak nalákat dobrého hráče: podle čeho si vybíráš jeskyně (verbíři, hráči, PJ, přímé oslovení?) a v kolika teď hraješ?
Hodně se dívám na verbíře a příběh jako takový. Ale záleží i na složení hráčů a PJovi (pokud je znám a jejich styl se mi líbí, je radost se do takové jeskyně připojit). Teď hraji v 8 + 1, která teď tak trochu stojí.

A teď už k tobě samotné. Na ICQ ti pořád v komentářích svítí něco kolem školy – co studuješ a jak ses k tomu dostala?
Cestovní ruch, ale jsem vyučená kadeřnice – si tak krůček po krůčku ťapkám dál a dál. Ale ta škola mi tam po dnešku na čas svítit přestane!

A kromě školy a Abarinu… co další zájmy?
Tradičně četba, nějaká ta PC hra, a abych nebyla jen přilepená na židli, tak mám úžasného psa, který mě skoro každý den vytáhne běhat.

A teď se trochu zasníme. Kdybys měla kouzelné tlačítko a mohla jednu věc na Abarinu hned od zítřka změnit, co by to bylo?
Měla bych kouzelné tlačítko jen na Abarin?

Jo, jen na Abarin... zase nejsem Copperfield! ;o)
Proč by někdo takové tlačítko dělal?

Já nevím... třeba má duši inovátora, jen mu chybí zdroje na realizaci... ;o)
Určitě to udělal chlap, co?

Proč chlap?
Protože ženské na tohle nemají čas.

A co bys s tím tlačítkem teda udělala?
Asi bych ho předala dál a toho tvůrce bouchla.

Proč bouchla?
Protože pokud má moc dělat kouzelná tlačítka, tak proč chce měnit Abarin?! Ne, vážně – neměnila bych nic, Abarin nabízí tolik možností, že si tu každý něco najde.

A pokud by se "ten chlap" opravdu překonal a to tlačítko fungovalo i kdekoli mimo Abarin? ;o)
Pak bych si ho vzala… Takový chlap by se hodil! Ale když o tom tak přemýšlím, ve skutečnosti nechci nikde nic měnit.

Vidíš, už to máš za sebou a ani to moc nebolelo, ne? Co nějaké úderné heslo nebo motto na závěr (tohle si určitě spousta lidí „připojí“ k tvé ikonce, tak vybírej dobře!).
To sis musela nechat na konec to nejtěžší?! Ale jo, mám jednu takovou myšlenku: Co když to jediné co máme, je tenhle život?

Jo, to je dost dobře možný… Díky, že jsi mi pár chvil z něho věnovala a přeju krááásné a zasloužené prázdniny!

Vypínám ICQ a neubráním se myšlenkám, které se neustále třepotají kolem kouzelného tlačítka jak můry kolem lampy. Doufám, že se mi o něm nebude zdát…

/Zajímala by vás Smršť s osobou, která ještě nebyla "vyzpovídána?" Napište svůj tip do NAMRO fóra a třeba na onu osobu dojde taky./

= Stouny a Niniane =

2 komentáře:

  1. Krásná smršť s krásnou slečnou. Přestože byla vytvořena na poslední chvíli, není to znát. Smekám klobouk. Jsem moc rád, že v naší redakci je dostatek lidí, kteří dokážou udělat takto kvalitně smršť. Samozdřejmě,že nemalý podíl má na tom i vyvzpovídaná Stouny. Prostě další výborná zpověď. Již teď se těším na tu další.
    Vás Mario Black

    OdpovědětVymazat
  2. Smršť je pro mě vždy hezké zpestření. A tentokrát patří díky Niniane a Stouny za příjemné chvíle čtení. A ten závěr s kouzelným tlačítkem - výtečné - moc jsem se pobavil.

    Morr

    OdpovědětVymazat

1. Do velkého textového pole napište komentář
2. Vyberte podpis, lze i anonymní
3. Klikněte na tlačítko "Přidat komentář"
4. Opište písmena z obrázku (ochrana proti spamu)